دسته بندی | برق |
بازدید ها | 95 |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 4604 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 102 |
تست ها در موتور
انواع عیب ها و روش های عیب یابی در موتورها
تست موتورهای سه فاز
تست میگر برای موتورهای سه فاز
تست نشتی جریان موتور سه فاز
تست سیم پیچ های موتور از نظر قطعی
تست جریان سه فاز و تک فاز موتور
تست ولتاژ برای موتور
تست thermovision
تست لرزش موتورهای الکتریکی
تست ولتمتر
انواع روش های عیب یابی موتور های القایی تک فاز یا سه فاز
چرا سیم پیچها به صورت متقاطع به پایه ترمینالها متصل شده اند و بطور عمود قرار نگرفته اند؟
چک کردن سیم پیچی موتوری که هنوز متصل نشده است
بیرون موتور را چک کنید
پلاک نامی موتور تک فاز را چک کنید
یاتاقانهای موتور تک فاز را بررسی کنید.
شروع کنید به وارسی یاتاقانها (بلبرینگهای) موتور تک فاز
انجام وارسی و چک کردن یاتاقانها
در مرحله بعدی شفت را به سمت بیرون و داخل فریم بکشید و هل دهید.
چک کردن سیم پیچی
سیم پیچ را از نظر اتصال کوتاه به بدنه Frame چک کنید.
از یک اهم متر برای بررسی مقدار مقاومت اهمی استفاده کنید
بررسی کنید که سیم پیچ ها مدار باز نبوده و یا نسوخته باشند
عیب یابی بقیه عوامل بالقوه خرابی
چگونه متوجه شویم که موتوری که در دست شما است، یک موتور تک فاز است ؟
ابزار
باز کردن موتور
مشخصات حک شده روی پلاک موتور
دیاگرام سیم پیچ
بریدن کلافهای سیم پیچ
بیرون آوردن سیم پیچ
شیارها را تمیز کنید
پولی موتور را درآورید
بیرون آوردن درپوش جلوی موتور
جدا کردن یاتاقان ها
بدنه و درپوش های موتور را تمیز کنید.
تا کردن لبه های کاغذ عایق موتور
استاتور را عایق زنی کنید.
کلاف سیم پیچی
جازدن کلافها در شیارهای استاتور
سر بندی کلافها طبق نمودار سیم پیچی
و ...
بلبرینگ ها
مونتاژ بلبرینگها
مونتاژ موتور
پره فن موتور
پوشش محافظ فن
تخته ترمینال
مونتاژ پولی